سبک زندگی قسمت پنجم

تشخیص این که آیا پسری برای شما مناسب است یا خیر

  1. او را بشناسید: زمانی را برای آشنایی با علایق، سرگرمی ها، ارزش ها و باورهای او اختصاص دهید. این به شما درک بهتری از اینکه او به عنوان یک شخص کیست و آیا شباهت هایی دارید که می تواند منجر به یک ارتباط قوی شود، به شما می دهد.
  2. روشن ارتباط برقرار کنید: نحوه ارتباط او با شما و دیگران را مشاهده کنید. آیا او فعالانه گوش می دهد و متفکرانه پاسخ می دهد، یا مکالمات را قطع می کند و بر آن مسلط است؟ آیا او به گونه ای ارتباط برقرار می کند که با احترام و توجه به احساسات شما باشد؟
  3. بلوغ عاطفی او را ارزیابی کنید: توانایی او را در مدیریت احساسات خود و پاسخ مناسب به احساسات خود ارزیابی کنید. آیا او در مواجهه با موضوعات دشوار حالت تدافعی می گیرد یا نادیده گرفته می شود؟ آیا او می تواند احساسات خود را به شیوه ای سالم و سازنده بیان کند؟
  4. ثبات را بررسی کنید: توجه کنید که او چقدر در گفتار و کردار خود ثابت قدم است. آیا او به وعده ها و تعهدات خود عمل می کند یا اغلب برنامه ها را لغو می کند یا به وعده های خود عمل نمی کند؟
  5. تاریخچه رابطه او را بررسی کنید: از او در مورد روابط گذشته خود بپرسید و به آنچه می گوید گوش دهید. آیا او سابقه روابط سالم و رضایت بخشی دارد یا تمایل به تکرار الگوهای اختلال عملکرد دارد؟
  6. ارزش ها و اولویت های او را ارزیابی کنید: ارزیابی کنید که آیا ارزش ها و اولویت های او با شما همخوانی دارد یا خیر. آیا هنگام تصمیم گیری های مهم زندگی، مانند تشکیل خانواده، دنبال کردن شغل یا پس انداز پول، هر دو طرف یکسان هستید؟
  7. نگاه کنید که او با دیگران چگونه رفتار می کند: نحوه تعامل او با اطرافیانش از جمله دوستان، خانواده و غریبه ها را تماشا کنید. آیا او با همه با مهربانی و احترام رفتار می کند یا تمایلی به بی ادبی یا بی ادبی دارد؟
  8. سطح هوش هیجانی او را ارزیابی کنید: توانایی او در درک و مدیریت احساسات خود و همچنین احساسات دیگران را ارزیابی کنید. آیا او سطح بالایی از همدلی و شفقت دارد یا برای درک و پاسخ به نشانه های احساسی تلاش می کند؟
  9. میزان تعهد او را مشخص کنید: توجه کنید که چقدر به رابطه و شما متعهد است. آیا او تلاش می کند تا زمان با کیفیتی را با شما بگذراند یا اغلب چیزهای دیگر را در اولویت قرار می دهد؟
  10. به غرایز خود اعتماد کنید: در نهایت، به غرایز و شهود خود اعتماد کنید. آیا با این شخص ارتباط عمیقی احساس می کنید یا احساس ناراحتی یا عدم اطمینان دارید؟

33 نکته برای ارزیابی رابطه شما

در اینجا 33 نکته برای ارزیابی رابطه خود و تعیین اینکه آیا پسری که با او قرار می گذارید برای شما مناسب است آورده شده است:

  1. به پرچم‌های قرمز توجه کنید: اگر رفتارهایی مانند بی‌صداقتی، بی‌احترامی، یا عدم مسئولیت‌پذیری از خود نشان دهد، ممکن است نشانه‌ای از سالم نبودن رابطه باشد.
  2. روشن و صادقانه ارتباط برقرار کنید: مطمئن شوید که افکار و احساسات خود را به شیوه ای واضح و محترمانه بیان می کنید.
  3. مرزها را تعیین کنید: مرزها و انتظارات واضحی را برای رابطه تعیین کنید.
  4. سبک ارتباطی او را ارزیابی کنید: نحوه ارتباط او با شما و دیگران را مشاهده کنید. آیا او فعالانه گوش می دهد و متفکرانه پاسخ می دهد یا مکالمات را قطع می کند و بر آن مسلط است؟
  5. هوش عاطفی او را ارزیابی کنید: توانایی او در درک و مدیریت احساسات خود و همچنین احساسات دیگران را ارزیابی کنید.
  6. سازگاری خود را در نظر بگیرید: به این فکر کنید که آیا ارزش‌ها، علایق و اهداف مشابهی دارید.
  7. سطح تعهد او را ارزیابی کنید: توجه کنید که چقدر به رابطه و شما متعهد است.
  8. بلوغ او را ارزیابی کنید: مشاهده کنید که او چگونه با موقعیت‌های دشوار برخورد می‌کند و چگونه به چالش‌ها پاسخ می‌دهد.
  9. مراقب تناقضات باشید: توجه کنید که آیا گفته‌ها و اعمال او مطابقت دارند یا خیر.
  10. به غرایز خود اعتماد کنید: به غرایز و شهود خود اعتماد کنید. آیا با این شخص ارتباط عمیقی احساس می کنید یا احساس ناراحتی یا عدم اطمینان دارید؟
  11. احساس شوخ طبعی او را ارزیابی کنید: مشاهده کنید که او چگونه به شوخ طبعی پاسخ می دهد و آیا دیدگاه مثبتی به زندگی دارد یا خیر.
  12. ارزش های او را در نظر بگیرید: به این فکر کنید که آیا ارزش های او با ارزش های شما همخوانی دارد یا خیر.
  13. سطح او را بسنجیدf استقلال: توجه کنید که چقدر مستقل است و آیا می تواند از خود مراقبت کند.
  14. سطح ثبات عاطفی او را ارزیابی کنید: به نحوه برخورد او با استرس و موقعیت‌های دشوار توجه کنید.
  15. نگرش او را نسبت به روابط در نظر بگیرید: به این فکر کنید که آیا او نگرش سالمی نسبت به روابط دارد و آیا مایل است برای حفظ یک رابطه قوی و سالم تلاش لازم را انجام دهد.
  16. توانایی او را در مدیریت تعارض ارزیابی کنید: مشاهده کنید که او چگونه درگیری ها و اختلاف نظرها را مدیریت می کند.
  17. سطح خودآگاهی او را ارزیابی کنید: توانایی او در درک نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کنید.
  18. میزان همدلی او را در نظر بگیرید: مشاهده کنید که او چگونه به نیازها و احساسات دیگران پاسخ می دهد.
  19. میزان احترام او را ارزیابی کنید: به نحوه رفتار او با شما و دیگران توجه کنید. آیا او به احساسات و نیازهای شما احترام و توجه نشان می دهد؟
  20. سطح قابل اعتماد بودن او را ارزیابی کنید: توانایی او را در مورد اعتماد بودن اطلاعات شخصی و اینکه آیا سابقه ای در انجام تعهداتش داشته است را ارزیابی کنید.
  21. سطح ذهن باز او را در نظر بگیرید: به این فکر کنید که آیا او برای تجربیات و دیدگاه های جدید باز است یا خیر.
  22. سطح آسیب پذیری او را ارزیابی کنید: مشاهده کنید که او چگونه به آسیب پذیری پاسخ می دهد و آیا مایل است با شما صحبت کند.
  23. سطح خودکنترلی او را ارزیابی کنید: توانایی او در کنترل تکانه هایش و تصمیم گیری متفکرانه را ارزیابی کنید.
  24. میزان جاه طلبی او را در نظر بگیرید: به این فکر کنید که آیا او اهداف و آرزوهایی دارد و آیا آنها با اهداف شما همسو هستند.
  25. سطح خلاقیت او را ارزیابی کنید: نحوه برخورد او با مشکلات و چالش ها را مشاهده کنید.
  26. سطح سازگاری او را ارزیابی کنید: توانایی او را در سازگاری با موقعیت ها و چالش های جدید ارزیابی کنید.
  27. میزان سخاوت او را در نظر بگیرید: مشاهده کنید که او چگونه به نیازهای دیگران پاسخ می دهد و آیا مایل به پس دادن است یا خیر.
  28. سطح مسئولیت او را ارزیابی کنید: مشاهده کنید که او چگونه مسئولیت اعمال و زندگی خود را بر عهده می گیرد.
  29. سطح بخشش او را ارزیابی کنید: توانایی او در بخشش خود و دیگران را ارزیابی کنید.
  30. سطح صداقت او را در نظر بگیرید: به این فکر کنید که آیا او صادق و راستگو است.
  31. سطح وفاداری او را ارزیابی کنید: مشاهده کنید که او چگونه به چالش ها پاسخ می دهد و آیا مایل است در مواقع سخت در کنار شما بایستد.
  32. میزان انعطاف پذیری او را ارزیابی کنید: توانایی او را برای پس زدن از مشکلات و چالش ها ارزیابی کنید.
  33. به غرایز خود اعتماد کنید: به غرایز و شهود خود اعتماد کنید. آیا با این شخص ارتباط عمیقی احساس می کنید یا احساس ناراحتی یا عدم اطمینان دارید؟

منابع : 

  1. «پنج زبان عشق» نوشته گری چپمن: این کتاب چارچوبی برای درک روش‌های مختلف ابراز و دریافت عشق توسط افراد فراهم می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند ارزیابی کنید که آیا شما و شریک زندگی‌تان در حال صحبت کردن هستید یا خیر. همان زبان.
  2. «ضمیمه شده» توسط امیر لوین و ریچل هلر: این کتاب علم دلبستگی را بررسی می‌کند و بینش‌هایی در مورد چگونگی شکل‌دهی تجربیات اولیه ما به روابط بزرگسالان ما ارائه می‌دهد. این می تواند به شما کمک کند ارزیابی کنید که آیا شما و شریک زندگیتان سبک دلبستگی ایمن دارید و آیا از نظر نیازهای دلبستگی خود سازگار هستید یا خیر.
  3. «هدایای نقص» نوشته برنه براون: این کتاب چارچوبی برای پرورش خودپذیری، شفقت به خود و انعطاف‌پذیری در روابط ما ارائه می‌دهد. این می تواند به شما کمک کند ارزیابی کنید که آیا شما و شریک زندگی تان قادر به پذیرش نواقص و آسیب پذیری ها هستید تا یک رابطه قوی و سالم ایجاد کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا